<body>
Monday, August 25, 2014 @10:13 PM
| 10:13 PM | 0 comments



it's not easy.
not at all.
life.
i mean.

ustaz kata once kita rasa nak buat baik pun tak cukup masa,
takda masa , apa pon tak boleh , thats mean umur kita tak berkat.
dalam konteks orang lain aku tak tahu. tapi dalam konteks aku , aku rasa macam terasa sangat dengan benda alah ni. this saying, i mean.

umur yang tak berkat.
kalau tak sentap tak tahu lah kan.
when we're thinking or talking about ages,
rasa macam useless kalau selagi kita bernafas ni
sekali tengok, ya Allah , tak berkat rupanya.

tak berkat maksudnya,
satu kerugian.
yang tersangat, for me.

setiap hentian degupan jantung kita tu bersebab.
ia bertanya pada Allah, bolehkah aku berdegup lagi ya Allah?
dan Allah membenarkan.
dan hiduplah lagi kita sehingga ke detik ini.

aku ingin belajar menjadi orang yang bersyukur.
sebab setiap saat , setiap hembusan nafasku detik ini ,
semuanya telah diizinkan Allah,
dan tegarkah untuk disiakan?
kerana takut tiba saat itu nanti.
bila Allah tak membenarkan lagi jasad ini untuk bernyawa.
adakah sempat aku merasa kesal?
bila tubuh kaku takut ruh bakal menghadap Allah
dengan aku yang ini.
yang sekarang.
yang tiada apa apa.





Older Post | Newer Post

© every soul has a past

© know your worth

And He found you lost , and guided you [93:7]
FACEBOOK INSTAGRAM FOLLOW
«
»
نورالفرحنا مت سونداري